Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Redan söndag....

Publicerad 2020-10-11 08:13:25 i Allmänt,


Skrev inte igår, inte för att jag inte hade tid. Jobbade inget på min beredskap. Och gjorde inget alls egentligen och ändå fick jag en hel del gjort. 
Vi började med att cykla ner till stan, köpte lite småsaker här och där, tvål på Bodyshop, av dem får man en födelsedagscheck på 50 kr, så  den använde jag igår. 
På Indiska blev det doftljus. Vi hade tänkt fika men det var så mycket folk på alla ställen, så vi köpte ett bröd och åkte hem och fikade istället. 
Sen ägnade jag många timmar till att rensa bland mina dokument rörande vår bostadsrättsförening. Tror att jag fick någon slags ordning på det. 
Jag tycker att det är jättesvårt att skriva alla de här dokumenten. Lär mig förhoppningsvis allt eftersom. 
Sen åkte vi ut till Nova och köpte en skrivare. Vi har länge tänkt att göra det. Behöver vi den? Det beror på hur man ser på det. Jag kunde låna en skruttig bläckstråleskrivare av vår förening som inte var trådlös. Och patronerna till en sådan skrivare torkar ut om de inte används ofta. Nu har vi en i alla fall och det tog mig nog ett par timmar innan alla inställningar var klara. Hittade ingen svensk bruksanvisning först, googlade på nätet. Hittade sen en svensk broschyr. Så nu kan vi scanna, kopiera skriva ut bilder från dator och telefon. Den har en egen mailadress så man skicka utskrifter till den. Jag är så imponerad över den. 
Vad jag ska göra idag vet jag inte riktigt. Hoppas få jobba lite. Man blir rastlös när man går och väntar. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela