Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Blir tokig…när ett långt inlägg försvinner.

Publicerad 2021-12-05 21:30:49 i Allmänt,

Hade skrivit ett långt inlägg och plötsligt la bloggen av och allt försvann. 
Så nu tänker jag spara varannan mening. 
Får börja med igår. Efter att ha varit hos Oscar och Johanna och gått en runda med Belle och Lykke så åkte vi till Thuleslund. Vi blev överraskade av hur mycket snö det fanns på den sidan av Skåne. Vi började med att äta. Min frukost hade mest bestått av kaffe och pepparkakor så jag var jättehungrig. 
Det fanns en hel del fina julsaker, men vårt hem är redan ganska juligt så det finns inte utrymme för så mycket till. 
Idag började vi dagen med att åka till Skrylle, jag joggade milen på usel tid. Det var tionde gången i år jag sprang den. Började starkt på försommaren sen blev det bara 5 eller 7 km. Tomas styrketränade på gymmet. 
Efter träningen åkte vi till Mätaregränden med  medhavd fika. Fikade begav oss sedan ut med både Lykke och Belle. Det var rysligt kallt ngn grad minus och blåst. 
Oscar bakade pepparkakor. Glögg och pepparkakor sen. 
Hem sedan, lagade mat. Har chillat framför TV:n, sett solsidan som den här säsongen är ganska utflippat. 
Ledig nästa vecka, så skönt….
Fick min vinst från Lundarundan igår. Ett pussel på 2000 bitar…hmm….känns inte som om jag har plats för att kunna lägga det alls. 
(null)

(null)

(null)








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela