Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

1 februari

Publicerad 2021-02-01 20:27:20 i Allmänt,

För att börja med igår. Det blev lite strul med batteribytet. Det hade inte laddat som det skulle. Så nu får vi åka tillbaka om en månad och se om det fungerar som det ska. 
Vi körde ut till Torna Hällestad och gick en förkortad del av Skåneleden. Fikade vid Dalby stenbrott. Solen var framme en stor del av tiden. 
Sedan kom Oscar, Johanna, Belle och Erika. 
Vi tog hämtpizza från VESPA då får man glass också. 
Belle sov sedan över. Johanna skulle jobba lite extra. Det gick ganska bra med Belle på natten, jag sov dock inte så bra. 
Men vi har haft en bra dag tillsammans, jag och Belle. Vi har åkt pulka, hälsat på Erika. Åkt pulka en gång till. Hon har lekt och varit glad. 
De hämtade henne vid fyratiden. Jag måste säga att det är ganska jobbigt att passa småbarn. Hade migränkänningar ett tag. Stack ut och sprang min runda sen. Lite halt emellanåt, snön som smält, höll på att frysa igen. 
Lagade mischmasch av mat. Bruna bönor i färdig påse, vegetarisk "falukorv" , rivna morötter och en kesoröra med lök och tomater. Keson hade passerat bäst-före-datum för ett tag sedan och måste ätas upp. Keso är typiskt sånt man köper, bra att ha hemma. Och sedan glömmer man att äta den. 
Resten får bli frukost i morgon bitti för mig. 
Sedan har vi chillar i soffan, sett nyheterna, ser på husdrömmar. Tar igen mig efter en jobbig men rolig dag. 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela