Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lördag och balkonghäng

Publicerad 2021-02-27 15:46:16 i Allmänt,

Såg att jag inte skrivit sedan i onsdags. Det har varit en hektisk vecka. 
I torsdags hade jag två möten. Sen åkte vi och handlade mat på Willys. 
Enda träningen den dagen var lite styrketräning på morgonen innan jobbet. 
I går fredag, styrketräning på morgonen innan jobbet, typ 12 minuter. Mycket att göra på jobbet. Kl fem kom Belle som skulle sova över och sen även Emma som ville hjälpa till att passa Belle. Tomas körde sedan hem Emma. 
Det blev en ganska orolig natt. I alla fall första delen av den. Men Belle vaknade vid sju med ett leende på läpparna. Hon var glad hela tiden. Erika och Lennart kom och åt frukost med oss. 
Vi passade sedan på att gå ut en stund i det superfina vädret. 
Hon somnade snabbt men vaknade efter 45 minuter. Hon hämtades av sin pappa sen och blev väldigt glad att se honom. 
Tänkte springa sen. Tog på mig tights och träningströja, men började sedan vattna blommor, såg att alla orchideer hade fått någon konstig ohyra. Fixade med det. Sen tog jag itu med vårstädning av balkongen. Sen försvann lusten att ge mig ut. Har istället suttit härutepå balkongen i fin sol men ganska blåsigt. Inte helt varmt. 
I kväll ska vi ut och månskensvandra. Med Anki o Magnus. Jag tycker att det ska bli spännande men Tomas är inte lika uppspelt 
Vi får se hur det blir....
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela