Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Jobbat en vecka...

Publicerad 2012-12-07 15:48:00 i Allmänt,

Så har jag då jobbat en vecka. Halvtid förstås men det känns bra att komma igång. Idag är jag dock helt slut. Efter jobbet gick jag och Gunilla ner till stan och fikade på S.t Jacobs. Mysigt ställe och gott bröd.Bussen hem. Sen har jag vilat på soffan en lång stund och läst ut Dehlis vackraste händer.
Känner mig helt slut. Har i alla fall lagt in tvätt i maskinen. Borde också planera mat för i kväll. Borde träna också....
Var på återbesök på kärlkirurgen i går. Blev besviken. Tyckte att doktorn var oengagerad. Och så satte han in medicinen mot blodfetter som han tidigare bara sa att den skall du inte äta. Jag fattar ingenting och min tro på läkarevetenskapen blir allt mindre.
Jag fick en annan sort dock, och jag skall prova den i en månad. Och jag tar halva dosen.
Känner mig som en sjuk gammal pensionär, morgonen börjar med Blutsaft, ett glas Proviva och lilla Trombylen. Filmjölk med musli och linfrö (så att magen skall sköta sig) kaffe och macka. Innan jag går hemifrån Katrinplommonjuice och en Tribvit (fick vi på tjejmilen i Stockholm, för hjärnans minnesfunktion och vitalitet står det på förpackningen)
Fredagskväll få se om Emelie kommer hit eller vi åker dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela