Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Dagarna går...

Publicerad 2012-11-16 20:04:28 i Allmänt,

Ja vad ska man säga, dagarna går. Och nog blir det lite lättare för var dag. Men att skaka av sig missmodigheten är svår. Att bara ta sig upp ur sängen på morgonen.
I går firade vi Emelies 23 årsdag på Napoli i Malmö. God mat, Daniel, Jeanette och barnen slöt också upp.Det var trevligt.Oscar hade dock en massa annat för sig som var viktigare.
Vad har jag då gjort idag? När jag väl segat mig ur sängen, ätit frukost och tagit ett långt varmt bad cyklade jag till Willys och handlade. Tog mig till gymet också en stund och joggade mycket sakta i 10 minpå löpbandet innan jag styrketränade lite, avslutade med 15 min lätt cykling.Hem och vila på soffan. Tvingade sen ut kroppen på en promenad nästan 6 km, tog 1 tim och 5 min.
Sen lagade jag mat, spenat och laxpaj. Den var riktigt god.
Sen har vi sett 2 avsnitt av Mad men, säsong 5. Serien har flippat ut ganska ordentligt nu.
Klockan är bara drygt åtta, fattar inte vad jag ska göra fram tills dess jag ska gå och lägga mig. dagarna är långa och innehållslösa.
F-n jag vill känna mig bra igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela