Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Vann en startplats till Lidingöloppet

Publicerad 2013-04-20 22:35:03 i Allmänt,

Skrylleloppet gick jättebra, jag är verkligen nöjd med mina 53.07 (53,32 officiell tid, stod långt bak, tiden togs vid startskottet som inte var något startskott) Jag försökte hålla en jämn fart. Men glömde nog ändå bort att jag skulle ta det lugnt. En rolig sak var att jag vann en startplats till Lidingöloppet, valfritt lopp.
Efteråt blev det fika i det fina vädret, solen försvann emellanåt dock och då blev det lite kallt förstås.
Emelie och tomas tränade på Actic. Jeanette,Daniel och barnen kom och hälsade på efter koutsläppet de varit på i Sjöbotrakten. De hjälpte till att fixa maten. pasta med lax och champinjonsås.
Efter en stirrig promenad på Klosterängshöjden, jag är stirrig alltså när Tomas släpper Lufsen. Tidigare hade vi lite kontroll över honom. Nu har vi i princip ingen .Dessutom hoppade han i en dypöl så han åkte på bad när han kom hem.Vi drack kaffe och åt glass, vi hade tänkt sitta ute men det kändes ändå lite för kallt. Sen har vi tagit det lugnt. Suttit vid datorn. Fixat lite med tvätten. Och i morgon skall jag jobba, det är inget jag ser fram emot.Men kanske blir det ändå skoj, det är alltid trivsamt att jobba med Gunilla. Och jag har lovat mig själv att inte stressa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela