Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

20dagknut, nu är julen slut.

Publicerad 2013-01-13 20:35:46 i Allmänt,

I går plockade jag bort alla julsaker. Känns lite vemodigt, jag gillar verkligen julen, i alla fall alla ljus och stjärnor och tomtar runt julen. Jag brukar inte känna någon större julstress heller.
Min kropp är lite sliten. Jag har kanske varit för optimistisk vad gäller träningen.
Har beredskap den här helgen. Har jobbat lite i dag. Jag känner mig trött men jag tycker ändå att det är roligt att vara tillbaka på jobbet.
I går var jag och Emelie på ett pass på Actic, reshape ett roligt men kort pass. Vi orkade inte så mycket då heller. Det blev 20 min motionscykel efter passet,med lätt motstånd. Men vi försökte i alla fall trampa på.Vi har lagat rätt bra mat den här helgen.
I fredags blev det laxbiffar med ugnsstekta grönsaker. I går blev det potatis och kikärtsbiffar med rödbetssallad och fetaostsås.
Idag har vi inte lagat något avancerat precis. Det blev sojakorvar av choritzotyp med klyftpotatis (för att det var enklare än potatismos) och grönsallad och en Wisbypils.
Men jag måste börja tänka på vikten nu. Jag har verkligen gått upp snabbt. Var på Nova idag och ljuset i omklädningshytten var lite för avslöjande. Köpte jättebilliga träningskläder på Stadium, sen orkade jag inte gå där mer. Och jag skall lägga mig tidigt för Lufsen har väckt oss flera gånger i natt.

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-01-22 08:00:24

Vad är Wisbypils? Öl? Har glömt bort din blogg. Men kom ihåg den nu. Ska läsa igenom inläggen :-D PUSS

Svar: Wisbypils är en gotländsk god öl.
Siv Tjernberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela