Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Ont i halsen, ont i huvudet trött i ögonen. Gett upp yogan.

Publicerad 2013-01-23 20:30:00 i Allmänt,

Mår inte särskilt bra. Har drabbats av förkylning. Har jobbat men inte haft så ,mycket energi. Avbokade spinningpasset. Nu orkar vi inte ge yogan mer chans jag och Gunilla. Två pass blev det. Kanske om hon varit lite mer inspirerande. Så i morgon skall vi gå en runda istället efter jobbet om jag inte är alltför kass. Måste ändå till gymet i morgon bitti och duscha (varmvattenberedaren är sönder) och då tar jag kanske en runda bland maskinerna. Fy vad trist det är att må dåligt. Vi har varit och ahndlat på Willys och då slängde jag ner en 2-pack av Södervidinges fastlagsbullar. En har jag redan ätit. Snart har jag passerat 60 kilostrecket. Det vill jag helst inte.
Jag är alltid så jäkla trött på kvällarna, snart skall jag gå och lägga mig men klockan är inte ens nio så jag skall ligga och läsa en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela