Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Hemresa

Publicerad 2013-06-29 21:58:48 i Allmänt,

Lördag
Sitter på tåget på väg hem. Upp tidigt i morse, halv fem ringde telefonen. Har sovit dåligt i natt. Klockan 3.18 väcktes jag av skott. Och lite senare hörde jag en bil som körde jättesnabbt, 3.25 var klockan då. Sen låg jag och fantiserade om vad det kunde vara. Slumrade till sist en stund.
Vi var i Östersund i mycket god tid. Tog en fika på pressbyrån, kanelbulle och äckligt kaffe. Kanelbullen var god.
Skall berätta lite om fredagen. Upp 6.20 inte många sovmorgnar den här semestern. Vi gick elljusspåret. Var riktigt varmt trots att det var så tidigt. Ger gick till jobbet och jag dammsög och plockade i hop lite grejer. Satt hos mamma, vi kokade kaffe och tittade i foto- pärmar. Sen handlade jag på ICA, gick hem och förberedde vår lunch.
Gerd jobbade eftermiddag i dag, så jag åkte med Stig och Sabina upp till Västansjö.
Om vi skulle gå ut med flotten eller ej var frågan. Det blåste lite väl mycket. Men till sist gav vi oss ut. Det är verkligen en speciell känsla. Vi låg i viken borta vid" sjömebäcken", undrar vad den bäcken heter på riktigt. Vi grillade och drack kaffe. Fantastiskt fint väder.
Sen åkte vi in och lade till hemmavid så att alla kunde vara med en stund. Lite kubbspel och sen var det dags att åka. Vi tittade in till Leif och Linda-Marie, och charmtrollet Lucas som har en stuga i Vallen vid Vallsjön. Den ligger fint och har kvällssol. Sen ville Göta ge oss lite hjortronsylt som hon själv hade gjort. Tyvärr kunde jag inte ta den med mig hem. Både resväskan och ryggsäcken är fulla. En liten runda med hundarna hann vi också med, snacka om ännu en intensiv dag.
Men nu är jag som sagt på väg hem. Det skall också bli skönt. Det är fantastiskt trevligt att bo hos Gerd, men jag har saknat Tomas.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela