Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Måndag

Publicerad 2013-06-24 23:32:00 i Allmänt,

 
Ställde klockan på 6.20 och gick med Gerd när hon gick morgonpromenaden med hundarna. Sen gick jag och lade mig igen. Och vaknade 9.20. Så det blev snabb frukost och sen iväg till mamma. 
De var mitt uppe i en sångstund. Det var lite beklämmande att se gamlingarna, några var inte så gamla. En skolkamrats drygt 80 åriga mamma sprang runt och letade sin mamma. Lite senare på dagen hade hon packat för att åkandes till mamma. Lite senare satt hon där med papiljotter i håret och pelargonian från sitt fönster och en liten korg med diverse saker. För att knäcka koden till dörren och komma ut skulle man slå koden för det år som är nu. Det hade hon inte klarat ut. Men på sångstunden sjöng hon med i sångerna och kunde texten.
sen gick jag till Röda korsets second handaffär i Ramsele och fyndade
 
 
 
 
 
 
Sen tog vi ut mamma till byns café där hon fick välja bakelse och sedan bli matad med denna äckliga gröna groda. sen bar det av till Cetehallen och därefter Ramsele Sport och fritid. En affär värd att besöka riktigt bra saker. Mamma inhandlade en fin jacka av märket Dobsom.
på kvällen blev det Västansjö och där träffade vi halva släkten trevligt. Stig fixade fika.. 
Sen har vi varit ute på promenad , gjort lite styrkeövningar och druckit vin på terassen och nu kallar sängen..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela