Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Näst sista dagen

Publicerad 2013-06-27 23:40:00 i Allmänt,

Sovmorgon. Hade lite svårt att somna i går kväll. Så i morse när klockan ringde försökte jag stänga av den i min dröm och eftrsom det inte gick att stänga av den ( i drömmen) så hittade jag Tomas telefon fortfarande i drömmen) men den gick ju inte heller att stänga av. Till sist vaknade jag och kunde stänga av den Riktiga telefonen.
Efter frukost och dusch så blev det att gå ner till hemmet. Jag och en gammal klasskamrat gick en rundà med våra mammor, till Ramsele kyrka samt ner till hembygdsgården där vi efter stor möda tog oss in i huset där våfflorna serverades. Sen blick vi i rekordfart ta oss tillbaka till Nipudden eftersom maten serverades klocka halv tolv vilket klockan redan var då vi upptäckte det. 
Lunch härhemma på Kapellbacken med Gerd. klockan 14.00 åkte vi tillsammans med mamma färdtjänsten till Västansjö. Jag tror att hon uppskattade det mycket. Sebastian hade fångat fiskar i dammen. Rökt dem, till detta åt vi tunnbröd. Halv sex åkte vi hem. Vi gick sedan en långrunda med hundarna, trevlig runda men så j-vla mycket mygg. Lite vin och popcorn, sen är den här dagen slut också.
den

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela