Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Så var det onsdag då...

Publicerad 2013-06-27 00:14:00 i Allmänt,

 
 
 
 
Börjar nästan känna mig utbränd. Grymt jobbigt att ha semester och vara så här social hela tiden. Idag har jag varit mammaleVi gick gick upp 6.20 som vanligt. Elljusspåret med vovvarna. Frukost.. Sen åkte jag med Gerd till stan där hon skulle jobba idag. Inga affärer är ju öppna så tidigt som 9 så jag gick en runda. Tog lite mindre äran en timme. Det blev lite fotograferande också. Sen blev det fika på Café Petter. Det fiket är så trevligt. Sen lite shopping. Ett par fynd på röda korset. Lunch med Gerd och Berit. Sen blev det lite mera affärer innan jag gick hem till Berit som är en släkting i fjärde led till mig. Gerd kom och hämtade mig och sen åkte vi hem till Therese i Långsele. Hon bor i ett jättestort hus. Putte hade lagat en fantastisk fisksoppa. Lite vitt vin till den. 
Häruppe är det mycket prat om gravar och att man måste sköta om dem. Så Gerd och jag åkte till pappas grav och satte lite nya blommor. Sen blev det en liten runda på kyrkogården. 
Promenad sedan i regnet hem. Vidgick nerom gamla kyrkan över Faxälvenbron och Kapellbacken hem. Och klockan blev alldeles för mycket i kväll med. Så,i morgon blir det sovmorgon. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela