Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Ingen träning i kväll.

Publicerad 2013-10-09 20:28:00 i Allmänt,

Hade tänkt gå på ATC:n efter jobbet men insåg att jag inte skulle hinna handla, laga mat till Oss, Emelie och Mikael har kommit hem idag. Och sedan äta maten också. Dessutom var deras tåg försenat.
Idag har jag haft en MM-dag, större delen av dagen vill säga. MM innebär mindre mat. Det vimlar ju av dieter: 5:2, 6:1, 16:8, LCHF och gud vet allt. Jag åt så grymt mycket i går på min födelsedag som blev väldigt trevig. jag fick dock jobba över och stressa ut till Skrylle. hann bara med lite löpning. Tomas hade lagat mat och köpt en prinsessbakelse till efterrätt. Och en jättefin present: en fleecetröja från Naturkompaniet. Emma och Julia sjöng en sång. Från familjen Magnusson Nordström fick jag också en sång och div. fina bilder. Emelie och Mikael hade gjort en fin film. Så idag har jag alltså försökt äta mindre och i kväll lät jag i alla fall bli vinet till maten. Så i morgon får nog också bli en sådan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela