Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Hemma igen efter en både rolig och intensiv helg

Publicerad 2013-09-29 20:04:00 i Allmänt,

Är nu hemma igen efter en helg i Stockholm. Det bästa med den var förstås att träffa Emelie och Mikael.

Fika på vägen upp

Känn din kropp lista
 

Här kommer en sammanfattning av helgen: Söndag
Vi har haft en intensiv helg i Stockholm. Vi åkte upp i fredagsmorse. Klockan 8 var det tänkt att vi skulle åka från Lund. Men eftersom ett par Björnstorpare hade ställt sig på fel ställe så fick vi åka och hämta dem. Så vi började med en försening. Sen blev vi ytterligare försenad på grund av ett vägbygge. Missade vår rastplats och kunde inte äta vår fika förrän vi elvatiden. Vi hämtar ju upp folk på en massa ställen också. Brunnstorps värdshus var lika tråkigt som vanligt. Möjligtvis är den vegetariska maten bättre än den vanliga. Och så småningom går vi in i väggen,d.v.s. Stockholmstrafiken. I år var vi nog senare än vanligt till lidingövallen och uthämtningen av nummerlappar. Vi fick extra mycket tid där denna gång eftersom en del passade på att äta i pastatältet på Grönsta gärde.
Katta hade bokat bord på hotellet och dit kom Mikael och Emelie. Vi hade med oss lite grejer till dem.
Lördagsmorgonen var lätt kaotisk. Vi kom lite sent ner till frukost. Inget kaffe, maskinerna krånglade. Så med en kaffemugg i handen begav vi oss upp till rummet för de sista toalettbestyren. Vi kom inte in med kortet och bor man på 10:e våningen tar man inte trappan. Upp igen, kortet fungerar inte. Ner igen, nu börjar paniken komma att inte hinna med bussen som går prick åtta. Till sist kommer vi in. Jag tar med mina kläder och byter om i bussen.
På Koltorps gärde är det inte många människor ännu. Toalettbesök. Tomas lämpar över sin kasse och försvinner i minst en halvtimme. Så jag har TVÅ kassar att släpa på.
9.40 går starten. Det är riktigt trångt i 2 km. Sen blir det till och från trångt igen. Det går trots allt ganska bra att springa. Kommer i mål på 1.22.11 vilket jag är jättenöjd med. Tomas går i mål på 1.30.20. Eftersom vädret är ganska kallt så bestämmer vi oss att åka tillbaka till hotellet. Efter dusch så äter vi på pizzerian bredvid hotellet. Inget höjdarställe precis. Sen med tunnelbana ( eller tuben, Stockholms-språk) in till stan. Där vi mötte Emelie och Mikael. Öl på en pub i gamla stan. Sen hämtar vi upp Erika på Slussen. Promenad till söder där vi hittar en trevlig grekisk restaurang, Stavros. Efter att ha avnjutit mat och dryck så blev det "hem" till Värtahamnen. Handlade glass och lite annat onyttigt på Ica. Sen sängen, Tomas somnade ganska snabbt. Jag låg och läste en stund.
Lite lugnare i morse, man kunde njuta av frukosten. Det går snabbare att ta sig ut ur Stockholm. Och maten på Brunnstorps värdshus i dag är lite mera helgmat så det smakar otroligt mycket bättre.


Koltorpsgärde inte många har hunnit samlas ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela