Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Klämmer sista ischokladen

Publicerad 2014-12-27 22:41:00 i Allmänt,

Ligger i sängen och smäller i mig ischoklad. Hoppas snart att allt julgodis är slut. Det finns tyvärr 2 påsar chips kvar. I går åt jag en påse chips helt själv. Vaknade tidigt i morse. Sprang er runda på 5-6 km på morgonen. Eller sprang, halkade mig fram. det var snorhalt. Försökte springa det mesta på gräset. Sen gick Tomas, jag och Emelie till gymet. Körde väl i 25 min, sen massagestolen och bastu. Passade på att gå en runda på stan efter att vi kört Emelie till stan där hon skulle träffa kompisar. I kväll har vi delvis varit utkörda ur hemmet eftersom gänget skall träffas här hemma sen för att äta. Så det blev bio, en märklig film, "Gentlemen" fattar varken handlingen eller slutet och måste köpa boken och läsa den. Mediterranean efter bion, där Tomas åt veg. moussaka och jag provade Gemista. Fyllda paprikor. Gott. Och idag fick det bli vatten till maten. Tycker att det blivit lite för mycket vin och öl. Även om jag tycker att det nästan hör till med en god öl när jag äter ute.
Och nu ligger vi här i våra sängar Tomas och jag med varsin dator medan gänget därnere verkar ha det roligt och Lufsen springer omkring och fiser eftersom han fått köttbullar och prinskorv, rester från julbordet som vi inte äter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela