Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Fredagskväll

Publicerad 2014-03-07 21:22:47 i Allmänt,

Fredag är kanske bästa dagen? Löpbandet på Actic på morgonen.
5 km på mediokra 28.22. Bättre än förra fredagen i alla fall. Men jag är trögstartad på morgonen och jag måste värma upp. Och jag måste bli bättre. Det måste gå fortare En rolig dag på jobbet. ATC efter jobbet. Roligt pass med Sofia. Hem och laga mat.Och nu sitter vi här i soffan. Ser på "Let´s dance" Stor varning på detta enligt Aftonbladet. Ingen intelligent människa tittar på detta. Fast vi gör det i alla fall med ett öga. Jag tycker att det är lite roligt att se på trots allt. Så man tillhör väl inte de intellektuella precis. Är det samma att vara intelligent och intellektuell? Ibland kan jag tycka att det finns en fisförnäm elit som bestämmer vad som är rätt och fel. Tror att det finns ganska många i sjukvården. Läkare kommer oftast från "fina" familjer. Och även om de inte gillar varandra så håller de ihop inom gruppen. Dansbandsmusik skall man förakta. Inget jag lyssnar på men många gör. Miljön man växer upp i är i mångt och mycket avgörande för ens val i livet. Det finns mycket man kunde ha gjort annorlunda i livet men då hade mitt liv inte sett ut som det gör nu. och jag hade inte haft de människor omkring mig som jag har nu. Så jag tror att jag är ganska nöjd med mitt liv. Många funderingar en fredagkväll.😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela