Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Långpromenad

Publicerad 2014-10-24 14:09:00 i Allmänt,

Ledig idag. För att jag skall jobba i morgon lördag. Cyklade ner till stan för att kolla alla mina jojokort vilka har jag pengar på och vilka har jag inte. 4 stycken! Så har man ju hört att pengarna försvinner på gamla kort. Men det sa hon i kassan att de gör de INTE. Jag hade pengar på alla 4 korten!!! Så efter detta har jag två tomma kort och 2 med pengar på. På vägen ner till stan cyklade jag förbi ett antal dagisgrupper med små barn som gick på rad lika stora allihopa. Och på ett ställe gick man med en vagn som innehöll 4 barn. Egentligen är det rätt konstigt att barnen som vi älskar mest av allt lämnar vi bort på dagis. De umgås mer med andra än sina föräldrar. Och det gör vi för att vi känner att vi måste jobba och vill det också. (Jag var själv inget undantag). Men de som tar hand om våra barn hur känns det att ta hand om andras barn och umgås mer med dem än sina egna som man lämnar bort. Svår fråga tror jag. När jag tänker på idyll och hur det borde vara så tänker jag på Bullerbybarnen. Tänker mig bullbakande mammor (pappor) och att barnen har en massa andra barn att leka med. Fast det viktiga är nog att man trivs och är glada och lyckliga för då blir barnen det också tror jag. Handlade på ICA fäladstorget, där sitter alltid en tjej och tigger. De senaste gångerna har jag gett henne pengar. Brukar inte göra det , för de är så många, vem skall man ge? Men jag tycker synd om henne (och alla de andra) även om vi inte löser deras problem med att ge en slant då och då. Har gått en långpromenad med Lufsen. Skall strunta i att träna idag. Skall åka en runda till Nova istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela