Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

På väg hem

Publicerad 2015-04-20 08:28:29 i Allmänt,

De här dagarna har gått fort. 
Begravningen i fredags blev fin. Trots att det är en sorglig tillställning så är det trevligt att träffa släktingar. Det var ju en gammal människa dom dog och trots allt är det ju något naturligt, att dö. 
På fredagseftermiddagen gick vi en långrunda med hundarna i det fina vädret. 
Åkte hem till Arne och Marie på kvällen. 
Lördag:
Först ett besök på Ramsele hem och fritid. Hoppas att Ramseleborna förstår vilken fin affär de har. Köpte ett linne från Casall. 😊. 
Besök i Västansjö sen. Känner mig helt nollställd i känslor nu inför mitt gamla föräldrahem. Tycker att området runt omkring är fult. Stora djurhagar, slakteri, solcellsanläggningar. 
Pizza på kvällen på ortens pizzeria . 27 stycken var vi. Det var trevligt. 
Besök hos Dennis och Jessica sen. Och deras små charmtroll Eskil och Otto. 
Så igår var det dags att åka hem. Det har varit trevligt att bo hos Gerd och Putte. Halv två var vi i Sthlm. Hittade rätt denna gång med. Emelie var i lägenheten. Promenad från Roslagstullsbacken in till Fotografiska som låg bortom Slussen. Lite väl konstiga bilder. Mat på kvällen blev det på Barbros. Lite mat för mycket pengar. Men gott.  
Och nu är vi på väg mot Skåneland igen. Med Emelie och Mikaels cyklar på dragkroken. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela