Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

En alldeles vanlig måndag

Publicerad 2015-08-10 21:53:00 i Allmänt,

Det blev gymet i morse. Fast jag cyklade halvvägs till jobbet innan jag kom på att jag hade missat gymet på vägen. Det var bara att vända.
Tänker varje gång när jag går in genom dörrarna till entrén i blocket, vilka trista böcker det ligger i "dörrsnurran". "Kroppspanik", en barnbok som heter "Mitt svarta liv" och så för att mjuka upp det lite en bok om tulpaner.
Kroppspanik det kan man ju få när man blir äldre, man kan träna ganska mycket och ändå få lite häng här och där. Och att gå ner för mycket i vikt gör bara att man ser tärd ut och dessutom äldre.
Jag slutade färga håret våren 2012 och det är jag grymt glad över. Jag borde ha gjort det för länge sedan. Men man ser klart äldre ut. Dessutom har jag tappat massor av hår den här sommaren. Jag fäller mer hår än Lufsen.
Jag sprang en runda i kväll efter jobbet 6 km blev det. Underbart att kunna springa i linne, visst var det varmt att springa, men det är så skönt att det är varmt.
Nu har vi beställt markstenen till Växthuset. Vi åkte ut till Flyinge och fixade det i kväll.
Nu skall jag försöka lägga mig i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela