Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Suttit i bilen mest hela dagen.

Publicerad 2015-08-08 21:25:06 i Allmänt,

Det här växthuset för med sig massor av extrajobb. Idag har vi kört runt från klockan elva på morgonen till klockan fyra på eftermiddagen.
Vi började med Hornbach, där köpte vi bl.a förlängare till vår Kärsher fönsterputsare (behövs för att kunna putsa glastaket på växthuset) Vidare mot Staffanstorp och Hulténs möbler där vi köpte fåtöljer och bord till vårt växthus. Bekväma sådana. Skall hämtas i morgon.Sen till Byggmax där vi kollade marksten,men vi skall nog inte handla där,sen blev det Svedala och Classicum för att kolla på växthusuppsättningen igen.
Efter det, Flyinge plantshop där vi började med att fika. Här gjorde vi ett mycket spontant och kanske inte så klokt inköp. Lufsen är helt förvirrad nu när dammen är bort, där brukade han dricka så vi köpte en vattensten (svindyr) med ett litet fat runt så att han kan dricka vatten. 

Jord och lite annat inhandlades också. jag köpte en vinranka som skall vara i växthuset, men i kruka.
Hemma igen planterade vi om blommor, vinrankan kom i sin kruka, Tomas fixade vattenstenen.Vi har hunnit med att springa, vi turades om så att Lufsen skulle ha sällskap eftersom vi varit borta så länge innan i dag. Vi har ätit, lite mix från vad som fanns i kyl och frys. Nu sitter vi här i vårt gamla uterum med infravärmen på med varsin dator och sextiotals-musik på radion. Dagen är snart slut och jag har inte behövt jobba på min beredskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela