Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Ledig idag

Publicerad 2015-02-04 21:51:00 i Allmänt,

Klev upp klockan åtta. Bäddade rent i våra sängar. Efter frukost promenad med Lufsen på Kosterängs-höjden. Sen började jag det stora arbetet med att försöka röja bland alla våra saker. Vi måste slänga en massa möbler, böcker. Det känns bara för mycket. Så lätt det är att köpa på sig en massa saker. Och jag har svårt att slänga böcker. Tänker att jag skall läsa dem igen.
Hämtade Mitt paket med "Toapappers-hållaren" på en liten ICA-affär på Tuna någonstans. Otroligt enkelt att handla på nätet. Men det känns lite kluvet. Man vill ju kunna gå i affärer och titta på saker och känna på dem.
Idag handlade jag Magnesium-tabletter, D-vitamin och B-vitaminer.
Vi diskuterade i går i bastun i går i Skrylle huruvida mina benproblem berodde på brist på mineraler eller ej.Så nu sätter jag mitt hopp till detta.
Spinning i kväll med Suzan på Actic i kväll. Tufft och roligt pass. Gillar verkligen musiken på det här passet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela