Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Söndagskväll och helgen slut IGEN.

Publicerad 2015-02-01 20:34:00 i Allmänt,

Nu är vi ensamma igen. Emelie åkte hem på förmiddagen idag. Det är alltid tråkigt, man har en liten klump i bröstet. Men så är ju livet. Barnen kan inte bo hemma hos föräldrarna hur länge som helst och hade de gjort det så hade  man nog velat att de skulle  flytta kanske.
Det har varit en intensiv helg.Badrummet blev klart i torsdags. Det blev jättefint. Fast efter dagens löprunda så saknade jag badkaret. Det är bara så SKÖNT att krypa ner i ett varmt bad. 



Vad har vi då gjort i helgen? Emelie och jag har varit en del på affärer och letat prylar till badrummet. Vi har gått med Lufsen.  I fedags var vi, Tomas, Emelie och jag i Sauhallen på Grill och Meze och åt, tillsammans med Karro och hennes mamma, Oscar och även Erika var med. Inte helt imponerad över deras mat. Ok men inte mer.
I lördags blev det ett kort besök på gymet. Emelie lagade maten på kvällen, vegetariska biffar med grönsaksknyten, gott. Till efterrätt: Semlatårta, inköpt på Coop, smakade bra och trots att vi var fyra stycken orkade vi inte äta upp den. 
Medan Emelie lagade mat anmälde jag oss till Lidingöloppet och Tjejmilen. Emelie lyckades övertala mig att anmäla mig till 30 km Lidingölopp. Få se hur det går! Tjejmilen är inte detsamma när Jeanette inte är med. Detta år blir det ju inte att hon är med, men förhoppningsvis 2016 kanske? Men vi skall springa i alla fall. 
Vi slängde en massa saker idag. Man har verkligen massor av sådant man inte använder. 
Nästa helg skall vi hyra släpvagn och göra oss av med en massa överflödiga möbler.
Efter det att Emelie åkt och vi varit på Sysav, begav jag mig ut på långrunda. Kallt i vinden, emellanåt ispiggar i vinden, vackert snöfall och en liten solglimt. Jag var grymt trött när jag kom hem och inget badkar att krypa ner i.


Jag har  avverkat första "Plankan"   i februariutmaningen. Det fick bli 40 sekunder. provade i går att se hur länge kag kunde stå, slutade vid 5 minuter, hade kunnat plåga mig lite till. 
Nej nu skall träningsväskan packas och hemsidan uppdateras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela