Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Den ena dagen är den andra lik.

Publicerad 2015-01-14 20:31:04 i Allmänt,

Den här bloggen skriver jag för mig själv. Från början var det ju viktigt för mig att skriva de framsteg jag gjorde efter min operation. Och jag räknade veckor, månader. Men nu har det gått så lång tid. Jag tänker inte ens på det varje dag. Bara ibland kommer tankarna upp. Varför drabbades jag? Men jag hade i alla fall något som gick att laga. Kanske kan jag inte springa så fort som jag vill men jag kan SPRINGA! Och även ärret på magen har bleknat. Så jag får kanske byta namn på min blogg.
Men jag tänker på bloggar jag läser. Hur kan man hitta på nya saker att skriva varje dag? Man måste ha ett liv där det händer mycket. Mina dagar är så lika varandra.
Sprang efter jobbet. 2 grader varmt, det gick trögt att springa, körde fartökningar. Hade glömt att jag inte kan duscha här hemma eftersom badrummet är nedmonterat. Men jag fick duscha hos Oscar så det löste sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela