Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Inga hantverkare...

Publicerad 2015-01-07 20:19:46 i Allmänt,

Det var idag renoveringen av badrummet skulle börja. Jag stannade hemma från jobbet.Klockan blev åtta, inga gubbar dök upp. Ringde till firman, telefonsvarare, väntade till nio, ringde igen, telefonsvarare, pratade in ett nytt meddelande och åkte till jobbet. Tror att de blivit någon form av missförstånd och att de förhoppningsvis kommer på måndag. Nu har vi ett helt tomt badrum.
Kom hem från jobbet, gick en runda med Lufsen och sen tog jag fram min löparklocka för att ändra tiden på mina intervaller. Men jag hatar den klockan. Man skall trycka och dra på ramen. Det tog tio minuter att ändra från 1 min till 2. Flera gånger hoppade den ett extra steg, så att jag ibland hade 10 minuter. Så därför fick det bara bli 30 sekunders vila mellan fartökningarna.
Men jag kom till sist ut på en runda. Det kändes ganska bra och känslan efter träningen var fantastiskt skön idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela