Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Oroligheter i Kongo

Publicerad 2015-01-21 21:27:02 i Allmänt,

Oroligheterna i Kongo fortsätter. Man har stängt ner internet. Man kan inte skicka sms. Än så länge går det att ringa dit. Och Daniel har kunnat skicka mail från ambassaden. Att ringa via Skype är billigare än via vanlig telefoni men ädå väldigt mycket dyrare än till andra länder. Vi får hoppas att det lugnar ner sig. De har bunkrat upp mat så att de har för ett par veckor i alla fall. Nästa vecka skall jag vaccinera mig mot Gula Febern men kanske kommer vi inte iväg på vår resa.
Annars så är det en vanlig kväll. Har varit på spinning. Hade tänkt ta ett Work out pass efteråt men kände att det blev för mycket så jag avbokade det. Har ätit en 3/4 dels Dr. Oetkers spenatpizza. den sista fjärddelen får bli lunch i morgon.
I morgon börjar de kakla badrummet. Det skall bli så SKÖNT när det är klart.


8:e dagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela