Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Helgen slut, 4 semesterdagar kvar.

Publicerad 2015-07-12 19:28:00 i Allmänt,

För Tomas är semestern slut, jag har 4 dagar kvar. På fredag börjar jag jobba.Har inga direkta planer för veckan. Fönsterputsning och ogräsrensning måste ingå i planeringen.
Jag sprang en runda på förmiddagen och tyckte att det kändes ganska bra och det gjorde det för att det gick alldeles för sakta. Men jag får börja tänka som Egon Kjerrman sa "Jag sjunger hellre än bra" och jag springer hellre än bra. 60 år är ingen ålder men ändå en ålder då man kan drabbas av en massa saker. Ibland när jag tänker på mitt Aorta- aneurysm blir jag nästan illamående, hur det kunde ha gått. Och jag mår bra nu och jag kan springa fast en del av läkarna sa att jag inte skulle anstränga mig mer och jag i princip inte skulle kunna springa. Nog om detta!
Tomas och jag gick en runda med Lufsen i den vackra Alnarpsparken i eftermiddag. Det var så öde, en handfull joggare och några personer som rastade hundar och några barnfamiljer. Men vi var helt ensamma i parken när vi drack vårt kaffe och åt vår syndigt goda onyttiga kardemumma-bulle från Södervidingebagaren, inhandlad på Willys.


Ett glas vin som avslut på en bra(?) semester för Tomas och för att fira att jag har 4 dagar kvar. 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela