Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Söndag morgon och huset är tyst

Publicerad 2015-07-12 10:12:38 i Allmänt,

Jeanett, Felix, Ruben, Emma och Julia har sovit över. Det har varit några intensiva timmar sen i går vid femtiden.Vi började med att grilla sen gick vi med de 4 barnen till Willys för att handla godis. Efter detta blev det en tur till en lekplats och plaskdammen nere i Borgarparken. Lite stimmigt men jag tycker att det är roligt att kusinerna kan få umgås lite.

Vad har vi då gjort de två senaste dagarna? I lördags släpade jag med mig Tomas på en vandring på Sibbarp, inte den finaste vandringen kanske men det var ändå en upplevelse. Det blåste tämligen mycket också.





Selfie😊


Lördagskvällen blev en lugn hemmakväll.
Söndag:
Tomas brukar vara duktig på att planera cykelturer och han känner till Skåne bra. Vi hade varit slöa kvällen innan och inte ställt i ordning våra cyklar så det tog en stund innan vi kom iväg. För att det inte skulle bli så lång tur körde vi med bil och cyklar till Stehag kyrka. Tomas hade glömt sin cykelhjälm!!!! INte bra men han fick cykla utan. Det känns bara så FEL på en RACER.
Vi körde mot Ludvigsborg - Södra Rörum- Hägline- Humlalyckan- Norra Mellby- Sösdala- Norra Rörum- Munkarp-Ormanäs- Stehag kyrka 7,8 mil. En fantastisk natur, ganska kuperad, stopp på Humlalyckan med god mat och en god kaka. 




Sen hämtade vi Emma och Julia i Kävlinge och lite senare dök Jeanett upp med Felix och Ruben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela