Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Söndagmorgon, mulet, blåsigt och regnigt

Publicerad 2015-07-26 09:04:57 i Allmänt,

Har inte hunnit skriva. Vet inte varför jag skriver egentligen men det känns bra att summera sin dag och sina tankar ibland. Fungerar också att gå tillbaka och kolla när, hur, vad och var gjorde jag det eller det.
I går skulle vi ha åkt till Tosselilla Sommarland men vi hade ju hört om det dåliga vädret som skulle råda så vi ställde in. Vi bestämde oss dock för att grilla här hemma på kvällen som vi tidigare hade bestämt. På radion sa man att det var sommarens värsta lågtryck.
Så Emelie och jag fixade här hemma, till sist åkte bordet in.
Geocaching stod först på listan, vi byltade på oss massor av kläder och regnkläder förstås. På kort stund hade himlen blivit helt blå och det var JÄTTEVARMT. Vi genomförde vår runda och la ut en geocache och tog 3 stycken, dock har vi inte fått ut den på "riktgt" med koordinater och allt. Får försöka fixa det i kväll.

GunMarie hittade den första. 

Felix och Jeanette. Jeanette hittade den tredje. 
Vi var fullt hus igår förutom Oscar som var på bröllop.
Jakob fixade till en god Sangria som fördrink. 

Bord för 16 personer. 
 Lax i ugn, Danie och Niclas grillade. Vi hade pastasallad, och två sorters potatissallader som Emelie och jag hade gjort på fredagen. Grönsallad och gott bröd, inte hembakt men från Södervidinge.

Solen tittade fram när vi grillade. 
Men till kaffet hade vi hembakta kakor gjorda av Emelie, goda var de.
Nu har jag inte tränat på flera dagar det känns så konstigt. Jag måste ta itu med förfallet.
Skall inte dricka vin på ett tag heller. På sommaren blir det mycket okynnes-drickande. Inte mycket men några gånger i veckan. Den 15 augusti skall vi på bröllop, inget vin fram tills dess är mitt mål.
Den här dagen är delvis vigd till växthuset, Lennart kommer hit och hjälper Tomas. Ser fram emot när det kommer på plats. 
Grillmästarna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela