Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Vilken fantastisk dag.

Publicerad 2015-03-08 15:14:57 i Allmänt,

När man får en sådan här dag i början på Mars så känns det lyxigt,
12 grader varmt och sol. Lite väl blåsigt om man skall klaga på något.
Sitter i solen på altanen. jackan på , men ändå.
Efter att ha fått broschyren om Fulltofta naturcentrum av Anki och hört Niclas berätta om naturen däruppe så bestämde vi oss för att åka dit och gå med Lufsen, det medan trappan som vi oljat in skulle torka. 
Vi hade vissa problem att hitta dit eftersom vi tänkte att det är väl bara att åka till Fulltofta. Men till sist var vi där. Vi gick en runda som jag tror var 4 km. Mestadels jättefint men biten längs den stora vägen var lite trist. Fikan efteråt mycket god men det var lite omständigt att få den. Antagligen väldigt mycket folk där i dag.





Hemma igen nu. Det skall bli en stund i solen, efter det är det en massa "måsten". Tvätta Lufsen, putsa speglar och kanske fönster. Lägga upp saker på vinden. Uppdatera hemsidan.
Efter min vurpa igår, precis när vi kommit till Bjärred, har jag jätteont i axlar och armar. Även i benen känns det lite. Precis efter att jag trillat kände jag inget men efter några timmar så kom smärtan. Så jag hoppas att det är över till i morgon till ATC:n. Jag måste också göra 3 dagar av månadens utmaning i kväll (om det går för min sargade kropp).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela