Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Onsdag kväll med funderingar

Publicerad 2015-11-11 20:46:43 i Allmänt,

Så sitter jag här i soffan framför TV:n igen. En dag lika de flesta andra. Gymmet på morgonen. Promenad i regnet med Lufsen efter jobbet. Läste sydsvenskan och åt lite innan det var dags för spinning. Tufft spinningpass, svettades en stor pöl. Hem läst lite i min nya bok "Jordstorm" av Mons Kallentoft. Har läst flera böcker av honom nu. Knappat på telefonen och läst en massa inlägg på Facebook och kollat Instagram. Är detta meningen med livet? Vad är livskvalité? Det finns en massa saker man skulle vilja göra i sitt liv, jag har inte varit i Paris, inte i Prag heller och inte på en massa andra ställen heller. Men man behöver kanske inte alltid åka iväg för att hitta det som är fint och bra i livet. Att gå en runda i skogen och njuta av naturen räcker långt många gånger. Men Paris vill jag till...Klockan nio börjar sista avsnittet av Modus och det måste jag se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela