Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Fredagskväll.

Publicerad 2016-04-15 20:19:00 i Allmänt,

Tomas och jag pratade om vilken tid som är den bästa i ens liv. Och då blir det att man tänker på när barnen var små. Den tiden var så intensiv och ibland tänker jag, att så lite jag minns av de speciella ögonblicken. Jag tänker ibland att jag skall välja ett fotoalbum varje dag och sätta mig ner och titta på bilderna och minnas. Men ännu har jag inte kommit dit.
Kanske är det så att den tid vi har nu är den bästa på ett sätt. Man kan göra som man vill. Vi lagar oftast inte mat på vardagarna. Men vi försöker att äta tillsammans på helgerna. Jag hade gärna gjort det varje kväll men det fungerar inte så bra med att få ihop mat och träning.
I morgon har jag kösatsning på jobbet. jag jobbar med trevliga människor, efteråt skall vi spela Boule iMalmö och efter det gå ut och äta. Men jag har lite dåligt samvete för Tomas eftersom jag har varit borta hela veckan.....
Lyssnar på spotify, skall välja en film på Netflix, det brukar vara svårt. Jag vill bara se Feelgood-filmer, Tomas vill se filmer med lite action.
Det brukar sluta med att han somnar och jag ser klart filmen.
Lakritsglass med banan är gott😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela