Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Snart dags för nyheterna....

Publicerad 2016-04-10 20:48:40 i Allmänt,

Söndagen lider mot sitt slut. Det där med nyheterna, jag kommer ihåg min pappa som alltid skulle se (eller lyssna) på nyheterna. Han hörde dåligt så det ekade ju i hela huset. Nu är man där själv, oftast det enda programmet som är värt att se, nyheterna. Men jag hör inte dåligt i alla fall.
Det blev besök i Skrylle med Emma, vilse-stigen och naturleken, och lite fika, sittandes ute i en blek sol.
Emma hämtades av föräldrarna och vi körde till Center Syd, behöver ett par nya byxor till Cork-resan. Det blev ett par nya jeans på Märkesmagasinet. Man fick dem upp-lagada till rätt längd. På samma ställe inhandlades ett nytt skärp. Mina senaste skärp har inhandlats på secondhand, så jag tyckte att jag kunde vara värd ett nytt den här gången. Det blev en t-shirt på lager 157 och en långärmad träningströja av märket Karhu på Stadium Outlet.
När jag kom hem tvingades en motvillig kropp ut för att springa, utan klocka för jag vill inte se hur långsamt det går. Lagade mat av saker som håller på att " gå ut" i bäst före datum. Det är så lätt att handla hem om något är billigt sen glömmer man bort att använda dem. Vi har suttit i uterummet och druckit kaffe, solen tittade fram igen och det var riktigt skönt.
Ja så har jag packat och letat fram pass och biljetter.
Och snart börjar Aktuellt.
Tröttnar aldrig på vyn över Skryllesjön. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela