Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Ingen rolig historia eller en dryg timme av mitt liv.

Publicerad 2016-12-11 15:04:57 i Allmänt,

Alltså...vi tyckte att det såg tomt ut i vårt uterum på framsidan. När vi var på Clas Ohlssons och de av en händelse hade 20% rabatt på sina plastgranar, då slog vi till. 

Jag vet att riktiga granar är finare men jag tycker att det är slöseri med alla granar som huggs ner inför julen och ibland bara används några dagar. Därför har vi plastgran. Att vi sedan gynnar industrin i Kina genom att köpa plastgran, det finns väl inga plastgranar made in Sweden. 
Det jag egentligen skulle komma till var att när jag öppnade lådan som granen låg i så upptäckte jag till min fasa att alla grenar låg lösa, 44st. Och det hade nog gått en halvtimme när jag upptäckte att kvistarna var märkta med en diskret färg för olika nivåer. 
Nu står den ute i vårt uterum. Med en belysning på och nästan skriker efter röda kulor. 
Eftersom mitt humör hade nått en usel nivå nästan tvingade Tomas ut mig på en löprunda. Så det blev det lite regn i början men sedan en blek sol. Långsamt gick det men skönt nu efteråt. 
Nu väntar en lång varm dusch men jag saknar vårt badkar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela