Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Ledig fredag

Publicerad 2016-02-19 09:09:00 i Allmänt,

Så ledig blir den ju förstås inte. Det finns alltid en massa att göra. " Att göra listan" brukar fyllas ganska snabbt. Men man sover eller i alla fall ligger kvar i sängen längre och man tar det mycket lugnare på morgonen.
Det Känns inte som det finns tid för några djupare funderingar och lika bra det. Läste att vi mår sämre än någonsin trots att vi är friskare och lever längre. En teori är att vi har för mycket tid till att tänka på hur vi skall må bra.
Idag i tidningen löd en debattartikel "om det är vansinne att jobba 40 timmar i veckan och inte hinna leva livet" Det stod ungefär så.
Jag vet inte, man får väl se till att ha ett arbete man gillar om man nu kan det. Och för mycket fritid ja, då känner man väl att man måste hitta på meningsfulla saker hela tiden. Vad nu det kan vara? Eller resa på fantastiska ställen! Kanske finns det meningsfulla i vanliga vardagen. Förr, när man hade fullt upp med barn, jobb och hem kunde jag känna fullständig lycka över att ha strukit hela tvätthögen.
Nej nu skall jag ta mig an den här dagen. I nuläget vet jag inte hur den skall hinnas med😊 trots att det är min lediga 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela