Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lördagskväll

Publicerad 2016-02-20 23:45:00 i Allmänt,

Det har varit en lång och ganska händelserik dag. Gick upp halvåtta. Sov som en klubbad när klockan ringde. På schemat idag, vandring i Sövde. Fixade matsäck, A och M dök upp vid tio. Detta var en av Karin Hoffmans rundvandringar. Det skulle visa sig bli en svår vandring. Vädret visade sig från sin sämsta sida. Snöblandat regn och ett par plusgrader. Att bara ta upp boken gick knappt i regnet. Efter att ha gått lite mindre fel ett par gånger, så gick vi ganska mycket fel. Och där gav vi upp. Trots att vi hade varma kläder och regnkläder så var vi ganska blöta och frusna. Vi hittade ett ställe att äta vår matsäck sittande under tak. Men efter pausen blev vi om möjligt ännu mer frusna. Men nu var det inte så långt till bilen. Jag tror att jag stod 10 minuter i duschen med högsta värmen på och längtade efter ett badkar....
När jag tinat upp tog jag en kopp varm chokladmjölk med lite rom i. Tittade på ett avsnitts av blå ögon och sedan var det dags att laga mat till gästerna. Jag blev jätte-stressad av att Tomas gick till gymet och inte kom hem förrän tio i sex. Gästerna skulle komma klockan halv sju. Nu blev allt klart. Det blev en trevlig kväll.


Fick torka boken med fönen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela