Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Önskar att vi hade haft ett badkar...

Publicerad 2016-02-07 19:29:00 i Allmänt,

En trevlig förmiddag med två av barnbarnen på Helsingborgs Tropicarium. Verkligen värt ett besök. Vi hade kunnat gå mycket längre Tomas och jag, barnen var lite otåliga emellanåt. Innan vi kunde lämna souvenirbutiken hade båda barnen varsin apa hängande runt halsen á 139 kr. Och en sur Emma för att hon inte fick ett "apbarn" för 79,00.


En rolig känsla när fiskarna nafsade på handen. 

Sen var det dags för McDonalds, inget annan var förhandlingsbart, Tomas och jag hittade Vegowraps som ändå gick att äta och till detta fick man strips. Tomas åt upp Emma och Julias strips också. Där glömde han bort att vara nyttig.
Kom hem vid tretiden och kände inte jättemycket för att springa. Men tänkte att jag måste bruka allvar nu. Så det blev Skrylle, Tomas med sitt onda knä gick med Lufsen. Jag sprang milen som inte är någon mil och kom in precis under timmen. Och för att Tomas skulle hinna till gymmet ( som stänger sex) så fick jag hoppa dusch och bastu i Skrylle och det är där jag saknar badkaret. På den här korta tiden hem, där man sitter i svettiga kläder och hinner bli kall. Det är så SKÖNT att krypa ner i ett badkar med varmt, nästan hett vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela