Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lördagskväll och inget jobb idag

Publicerad 2017-08-26 20:43:20 i Allmänt,

Sitter i uterummet. Vindstilla. Det har varit en fin dag. I morse blev det varvet på Nova. Vi hade tänkt åka ner till stan men Erika ville köpa stavar så vi körde henne ut till Nova. Till sist hittade hon ett par stavar på Intersport. Vi hittade lite smått o gott. Tomas köpte strumpor och en ny parfym (!!)

Jag hittade en bikini för halva reapriset. Lite balsam och lotion. Och en söt miniorchide'. 
När man har beredskap är det nästan mer stressande att telefonen inte ringer. Man vill inte vara för långt hemifrån. Kände att idag måste jag springa oavsett om jag har ont i halsen eller ej. Jag har fortfarande ont men som sagt jag var tvungen att springa för mitt mentala tillstånd. Det blev backar på Klosterängshöjden. Just då var det riktig sommarvärme. Få se ur morgondagen blir. Emma skall firas!


Är det månne sista kvällen vi äter i uterummet denna sommar ? Hoppas inte det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela