Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Fredagskväll

Publicerad 2017-06-02 22:26:00 i Allmänt,

Fredagskväll och jag vräker i mig Geisha och dricker rött vin. 

Det har varit en utmattande vecka, jobbade över i måndags och tisdags, jobbade kväll i onsdags, blev inringd i går halv nio och jobbade till strax innan tolv. Och massor att göra oå jobbet. Men de flesta av mina arbetskamrater är fantastiskt roliga att jobba med. Så även om man har mycket att göra så är det roligt mest hela tiden. 
Det har varit en jättefin kväll. Borde ha sprungit men jag har inte tränat någonting alls. Kom hem, vattnade växter. Bär Tomas kom hem åkte vi ut tull Nova och åt på Wok kitchen. Ingen av oss kände för att laga mat. Willys sen eftersom all mat är slut i kyl och skafferi. Sen landade vi i uterummet. 

Hann med en löprunda igår innan jag blev inringd.
Hade inget gott hemma, blandning av russin, valnötter och banan
Detkänns mycket bättre att ätaveg färs än den från döda djur
Kvällensmat på Wok kitchen. Kanske inte den värsta gourmetmaten😊 men helt ok. Helt veg denna gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela