Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Måndag och vardagen är tillbaka

Publicerad 2017-03-20 20:54:00 i Allmänt,

Att komma hem från mer än 30 grader varmt till snöblask och ett par grader varmt var en stor omställning. Men lite skönt var det med kyla. Jag har svettats konstant i mer än en vecka. Om man skall titta tillbaka på den här resan så visst är det fantastiskt vackert på Zanzibar. Stranden med sin otroligt fina, vita och mjuka sand. Skillnaden mellan ebb och flod. Det magiska att kunna gå ut till korall-revet. Alla vackra fiskar och koraller och andra växter man såg på vägen ut. Att kunna ligga mer än en timme och bada i havet. Nationalparken med sina apor. Kryddmarknaden. Stonetown med sina smala gränder där man ibland fick hoppa åt sidan för motorcyklar och vespor och en och annan bil.Det finns mycket fint att ta med sig hem. Den goda maten. De fina jogging-turerna med Jeanette på morgonen. Daniel hängde också med några gånger. Alla fina strandpromenader. Om man skall säga något negativt så var det att man fick vänta väldigt länge på den goda maten. Den fina stranden användes som toalett på sina ställen. Bajs-bältet kallade vi den. Där fick man kolla var man satte fötterna. Och att springa själv på stranden, det kändes för otryggt. Ett par gånger var det män som började springa"med oss". De fanns också gott om närgångna barn och vuxna. Det är ju ett fattigt land så man försöker väl bara ta del av våra pengar. Men sammantaget har det varit en intressant upplevelse och vi har kunnat umgås och spelat Yatzy varje kväll. Det blev ingen spinning i kväll. Kände mig lurad. Kom hem åt satte mig och såg på TV, har ju missat en del serier nu när jag har varit borta. Kollade när mitt pass skulle börja. Och där fanns inget. Tog mig ut på en mödosam löptur istället i regnet. Nu skall jag avsluta kvällen med att titta på Bonusfamiljen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela