Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

På väg hem...😢

Publicerad 2017-05-21 14:11:45 i Allmänt,

På tåget, mot Skåne. 

Jag berättar först lite om gårdagen. Vi hade planer på att åka ut till Fjäderholmarna. Men...vädret var inte lika fint som på fredagen. Så vi ombestämde oss och gick runt på stan i affärer i stället. Det blev en del shopping. En klänning från Desigual. En tröja från Jumper. Och ett träningslinne. 
Vi åt på Mosebacke. Där pågick en matmässa. Vi kunde sitta ute men jättevarmt var det inte. 
Sen gick vi runt på Söder. På Secondhandaffärer. Vi hittade också Bottle3.5hop som jag hade läst om på morgonen i Dagens nyheter. Trevligt ställe där man kunde provsmaka folköl. 
Vi handlade glass på ett känt glasställe. Lite av en besvikelse. Men kulan var enorm. 
Tid tunnelbanan till Fridhemsplan. Handlade mat till kvällen. 
Emelie och Jakob tillagade maten. 
Vi spelade ett parti Canasta. Jag och Tomas vann😊. 
Så idag ville Emelie och Jakob ha revansch. 
Vi vann idag med! 
Lite synd om dem. Vi hade sån tur med våra kort. 
Vi gick sedan in till centralen. Emelie följde med oss. 
Så fort de här dagarna gick. Men det har varit trevligt. Vi har fått umgås både med Emelie och Jeanette. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela