Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Går tiden fortare...?

Publicerad 2017-11-26 08:35:45 i Allmänt,

Söndagmorgon. Framför TV 4 nyhetsmorgon. 
Men helgen har gått så fort. Var blev tiden av? Är ändå ganska nöjd med gårdagen. Sprang en runda på 15 km. Alltid en början. Handlade, bakade lussebullar. Julpyntet har dock inte kommit så långt. Satte upp granen och fixade belysningen. 
Lagade en vegetarisk Carbonara. Det blev gott. Men glömde att jag köpt en Foccacia. Den passade inte lika bra som frukostbröd idag. 
Känns som om min hjärna har gått i spinn. I morse kunde jag inte sova. Började tänka på hur jobbigt det skulle vara att plocka ner julpyntet. Har inte ens satt upp allt ju. Tänkte också på att jag MÅSTE fixa Erikas almanacka. Försöka hitta 12 fina bilder. Och att jag lovat fixa julmuggar. Dessutom poppade det upp saker från jobbet. Bildrekonstruktioner flimrade förbi. Så det var bara att gå upp. Fattar inte det här, nu när man kan sova, då kan jag inte. Jag älskade att sova länge på morgonen. Inte jättelänge men till nio i alla fall. Men nu vaknar jag flera gånger och när klockan är sju....
En söndag ligger framför mig. Skall försöka ta mig ut till Skrylle och springa milen. 
(null)
Smutsiga skor efter en blöt runda vid Nöbbelövs mosse


(null)
Första lussebullarna. Visade sig att mjölet var delvis fullkornsmjöl. Det gick bra det med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela