Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Onsdag och jag jobbar kväll

Publicerad 2017-11-29 10:08:04 i Allmänt,

Fattar inte att tiden bara rinner iväg. Det är nog så att ju äldre man blir desto snabbare upplever man att tiden går. När man gick i skolan så var ju sommarlovet en evighet. Nu tänker man oj är det dags att hänga upp adventsstjärnan igen. Ett år har gått igen. 
Börjar jobba halv tolv. Klev upp strax efter åtta. Åt en frukost bestående av 2 lussebullar och 3 pepparkakor. Antar att Emelie ryser. Efter det sorang jag en runda. Det gick utmärkt att springa på. Det var så positivt att springa idag. Nästan vindstilla och en sol som var bakom molnen och såg ut som att snart kommer jag fram. Det gjorde den inte men jag sprang och kände en ödmjukhet inför livet att jag kan springa. Låter lite högtravande kanske. 
Innan jag går och duschar ska jag nämna veckan i stort. Måndag gymet på morgonen, efter jobbet mingel på avdelningen under oss där medarbetare visade sina alster. Jättemånga fina saker. Där köpte jag en julklapp till mig själv, ett fint silverhjärta. På kvällen blev det spinning med Suzan. Hon är tillbaka i full fart. Jag blev jättetrött. 
Tisdag enda träningen en kort stund styrketräning på morgonen. På kvällen hade vi  vår årsavrundning i LLIF. 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela