Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Vilket dygn

Publicerad 2018-04-16 18:20:10 i Allmänt,

  • Vet inte riktigt hur jag skall återge det senaste dygnet. Vaknade i går morse med att hjärtat slog en massa extra slag, det har hänt innan. Men nu gick det inte över. Bättre emellanåt, åkte till Skrylle, sprang milen långsamt eftersom det kändes så konstigt. Då var det helt bra. Åkte till Nova. Hittade en fin kofta på Indiska. Köpte nya löparskor på Intersport de hade 25% på alla ordinarie priser. ❤️ gav sig till känna emellanåt. Ett tag trodde jag att det faktiskt hade gått över. När det blev värre på kvällen gjorde jag misstaget att åka in till akuten. Om jag någon gång skall åka dit igen så skall jag vara halvt död. Blev snabbt omhändertagen men sen hände inget. Tomas satt med till halv tolv. Min ringklocka fungerade inte. Behövde gå till toaletten, kopplades bort från allt. Men efteråt var det ingen som kopplade tillbaka EKG, blodtryck och saturation. Gjorde det själv, låg en timme till. Tittade på övervakningen. Och till sist gav jag upp, jag sa att jag går hem! Det mottogs inte så väl! Och så här efteråt har jag ångest för att jag gjorde det. Ser framför mig: "patienten har avvikit". Tog en taxi hem så att Tomas skulle slippa hämta mig. Idag gick jag till vårdcentralen fick göra ännu ett EKG. Extraslag och inte så många men inget som störde sinusrytmen, läkaren skickar en remiss till bandspelarekg. Blodtrycket bra, pulsen bra, alla blodprover bra. Hoppade spinningen. Få se hur jag gör i morgon i Skrylle. 
  • Ligger i fåtöljen. Äter choklad. Ser på Grace and Frankie. 
  • (null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela