Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Söndag 5 augusti

Publicerad 2018-08-05 16:13:02 i Allmänt,

Snart är den här sommaren ett minne blott. Jag tänkte på en sak i morse. Inte förrän man blivit äldre börjar man tänka på livet på ett annat sätt. När man är ung har man stora förväntningar på livet och det är väl rätt. Och många " lyckas" med det de föresatt sig att göra. Blir man lyckligare då? Kanske, jag vet inte. Om man lyssnar på program där de här personerna pratar så förstår man att det har haft ett pris i alla fall för en del. Det man borde sträva efter är att vara någorlunda lycklig. 
Ibland blir jag rädd när jag känner mig lycklig, är rädd att nu händer det något hemskt. 
Livet kan så snabbt ändras. 
Men nu får det vara slut på såna tankar idag är jag ganska lycklig, har sprungit 9 km, har tvättat och fixat med lite andra saker. I kväll skall vi se Mama Mia på bio tillsammans med svärmor och hennes sambo. Efteråt skall vi gå ut och äta. 
Jag har precis läst ut " Versioner av oss" en bok som jag har hållit på med hur länge dom helst. Kan inte påstå att det är en bok jag rekommenderar någon att läsa. Boken har hela tiden 3 versioner av vad som kunde ha hänt. Mycket svårt att hålla reda på i vilken version man befann sig i, trots att kapitlen berättade vilken version det var. 
Nu läser jag " Potensgivarna" och det är heller inte en bok i min smak. Men den är lättläst så jag kan nog ta mig igenom den

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela