Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

På väg hem🚊

Publicerad 2018-02-25 12:45:55 i Allmänt,

Tiden går så fort. Nu är vi på väg hem. 
  • För att berätta lite om gårdagen. Vi gick från Axelsberg till Liljeholmen. Avbrott för lite pulkaåkning. Solen sken och det var blå himmel. Några minusgrader. Det blev MacDonalds för barnen i Liljeholmen. Tunnelbana till Medborgarplatsen för att besöka affären USAgodis. Sen lyckades vi få till en träff med Gerd, Ronja och Freja på Vapiano dit Emelie också kom. Vi, Tomas och jag avslutade med att följa Emelie en bit sen  åkte vi ut till Axelsberg, där vi senare på kvällen åt Spaghetti Carbonara som Daniel lagade till. Vi lade oss tidigt eftersom vi skulle åka redan 10:20 från centralen och Jeanette, Daniel och barnen åker till Småland idag. 
  • I morse klev vi upp ganska tidigt, passade på att se damernas 30 km där Marit Björgen trots sina "astmabesvär" utklassade resten av gänget. Stina Nilsson knep ett OSbrons lite tack vare att den som låg tvåa körde fel. 
  • Har hunnit se en film, ett femstjärnigt liv, italiensk film. Inte helt dålig.  Läst lite i min bok, ätit mackorna vi inhandlade på Coop på centralen. Mer än två timmar kvar...lite segt är det. 
  • (null)

    (null)

    (null)

    (null)

    (null)

    (null)

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela