Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

I morgon åker vi hem...

Publicerad 2018-06-28 16:23:29 i Allmänt,

Eller vi åker till Stockholm för att sova där 2 nätter. 
Som vanligt så går tiden så fort. För att berätta lite om gårdagen. 
Vi körde ut till starten för rundan i Finnfors, finns flera vägar att köra dit på. Vi valde en liten grusväg mot Storfinnforsen och upp till parkeringen på väg 4. 
Intressant att läsa om de människor som har bott på gårdarna runt Finnfors. Vi hamnade lite fel men kom så småningom rätt. 
Fika gjorde vi i Finnfors en rofylld oas mitt i skogen. 
Sverige spelade VM fotboll kl fyra och jag, Gerd och Arne valde att sitta ute i det fina vädret och lyssna på radion. Radions kommentatorer var fantastiskt roliga att lyssna på. Det mest fantastiska var dock att Sverige vann över Mexico med 3-0!
Tyskland åkte ut! Sverige går vidare till åttondelsfinal. 
På kvällen gjorde vi fiskknyten som grillades hos Stig och Eva. Mycket gott!
(null)
Finnfors
(null)
Gott med fika 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Fiskknyten på grillen. Smakade jättegott. 
Torsdag
Mulet när jag vaknade. Men ganska varmt. På agendan i dag stod besök hos Göta, min 
91 åriga faster, som har blivit lite skröplig på sistone. Men som kör runt med rollatorn i ganska bra fart.
Väl tillbaka i Västansjö blev jag ganska rastlös, tvingade med Tomas ut på en promenad till Båtnäset. Under vår promenad började det regna, men det behövs verkligen regn. Inser att jag skulle ha svårt att bo så här. Rastlösheten beror nog också på att jag inte har tränat. Men jag känner inte för det, det gick så dåligt i tisdags. 
I kväll skall vi träffas på pizzerian och imorgon åker vi tillbaka. Det har varit trevligt att vara här uppe några dagar. 
(null)
Amerikanska villan
(null)
Inte så mycket badstrand på Båtnäset
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela