Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lördagsmorgon

Publicerad 2018-03-17 08:40:29 i Allmänt,

Har inte hunnit skriva på några dagar. Emelie kom i torsdags och vi försöker umgås så mycket som möjligt när hon är hemma. Torsdagen då? Det blev gymet på morgonen. Emelie befann sig här hemma när vi kom hem. Vi fikade och beslöt till sist att vi går till gymet alla tre. Jag tog crosstrainern 45 minuter. Bastu efteråt. Vi handlade en massa gott på ICA. Chillade i soffan här hemma sen. 

Fredag: 
Lugn morgon. Ute blåste det hårt, snöade och minus 2 grader. Efter lite diskussioner hit och dit åkte vi till Skrylle som vi hade bestämt. Snötäckt spår. Jag hade det så motigt och jag kan inte förstå varför. Jag är tränad. 5 km är ingenting. Kanske var det för att jag var så påbyltad eftersom det var så kallt. Ibland tror jag att jag drabbats av löpardepression. Det går bara så dåligt just nu. 
Vi köpte med oss bröd på Evas hembageri. Fikade när vi kom hem. Sen det obligatoriska varvet på Nova. Handlade på Fäladstorget. 
Kvällen tillbringade vi med Taco-kväll med tillbehör som Halloumi och pulled oats. Och en massa andra goda röror som Emelie fixat. En sjuk Oscar anslöt. Till kaffet blev det diabildsvisning. Roligt att se gamla bilder och barnen fick se att föräldrarna en gång var unga och snygga(!!!!)
Vi avslutade kvällen med att se färdigt filmen från torsdagskvällen under en filt i soffan. Nu ser vi fram emot lördagen och jag hör Emelies steg i trappan. Hon har sovit lite längre än oss❤️. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela