Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Hjälp- helgen är redan slut.

Publicerad 2018-11-11 18:23:49 i Allmänt,

Även om jag gillar mitt jobb, så gillar jag att vara ledig också. Helgen går så fort.  
Oscar och Johanna dök upp vid tio. Vi åt frukost sen gick Tomas och tränade med dem. Jag bestämde mig för att springa, min långsiktiga träning inför UltraVasan har börjat så jag sprang ner till Sankt Hans backar och 3 varv där. Dagens löprunda var nog min långsammaste någonsin. Fattar inte vad det har tagit åt mina ben. De har knappt styrfart. Tänker att jag skall öka varven successivt. 
Sen tog jag mig an ett annat projekt. Rensa i pärmskåpet. Jag sätter alltid in räkningar och annat i en pärm. Förr behövdes nästan 2 pärmar för ett år. Nu är det inte så mycket papper. Slängde massor, ibland fastnade man i vissa. Högen av papper från tiden då jag låg på sjukhuset i Malmö och var nyopererad. Hur jag pendlade mellan hopp och förtvivlan  huruvida jag skulle kunna träna igen. 
Högen med betyg och kurser man gått, de behöver jag inte längre, men kunde ändå inte slänga dem. Det kändes lite sorgligt. Mitt yrkesverksamma liv är snart över. Åren har gått så fort. 
I kväll har vi ätit resterna från morgonens stora frukost. Tomas som har slavat i trädgården idag , har åkt iväg och tvättat bilen. 
Jag halvligger i soffan och skall börja läsa en ny bok: " Mad about The Boy" av Helen Fielding. 
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela