Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Onsdagkväll och denne svensken är trött

Publicerad 2018-11-21 19:01:20 i Allmänt,

I morse blev det gymet, blev grymt trött men genomförde ändå passet. 
En mycket tuff dag på jobbet, efter jobbet skulle jag då fixa en del av mina måsten. Köpte en rem till min resväska, växlade pengar, köpte en handblomma till K:s begravning i morgon. Sen orkade jag inte gå till gymet som jag hade tänkt. Gick till gymet där jag hade min väska, tog den och åkte hem. Har lagat mat och slöar nu i soffan framför TV: n. 
De dagar som gått sedan jag skrev senast. 
För att börja med i söndags. Vi åkte och handlade Emelie och jag, förberedde en del av maten, jag sprang en runda, Tomas och Emelie tränade på gymet. 
Hemkomna fortsatte vi med matlagningen, från början var vi 11, efter alla avhopp var vi 6. Men det blev en trevlig kväll. 
Emelie åkte till Stockholm måndag morgon, Tomas körde henne till tåget. Ingen träning måndag måndag morgon, ville hellre umgås lite med Emelie. Efter jobbet på måndag tog jag mig ändå till gymet och sprang 30 min på löpbandet, sen blev det vila inför spinningen på 45-50 minuter med Lisa. 
Såg "Vår stund är nu" och blir ledsen för den är ganska sorglig nu och inga verkar vara lyckliga längre. 
Tisdag, gymet på morgonen. LLIF:s årsavrundning på kvällen. 
I kväll blir det kanske en julfilm från Netflix och vila i soffan. Jag är TRÖTT. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela